Gode råd om dental røntgen fra DenTec

Gode råd om dental røntgen fra DenTec

Carestream 3D, Gode raad om 3D

Hos DenTec er det vores arbejde, at give gode råd om dental røntgen og billeder. Vi brænder for den gode kundeoplevelse, den veldrevne tandklinik og derigennem glade patienter. Det gør vi gennem solid ærlig rådgivning, og salg, service og implementering af de bedste produkter på markedet for billeder og røntgen.

Hvorfor så skrive en guide om gode råd om dental røntgen?

Af flere årsager. Først og fremmest oplever vi en del klinikker der har anskaffet løsninger, som ikke matcher deres behov eller forventninger. Dertil oplever vi unødvendig stor frustration hos klinikker, hvor sælgere ikke har taget sig tiden til at forstå klinikkens behov. Det vil være en utopisk stor opgave at ændre adfærden hos alle de “kære” sælgere der farer rundt, vil vi hellere ruste jer på klinikken bedst muligt. Det kalder vi gode råd om dental røntgen, og vi håber I er enige.

Billedkvalitet & variation

Første gode råd om dental røntgen, går på kvaliteten af jeres billeder. Spørg ind til kvaliteten af de billeder du vil ende med. Et salgskatalog er ofte taget i bedste kvalitet, og er måske endda taget med en større model en den I vil købe. Måske er billedet taget i det største format, og har været en tur til redigering. Stil som krav at se eksempler på netop det format I vil bruge mest, og se hvordan det er at arbejde med.

Proces, proces, proces

Selvom en god røntgen løsning kan løfte hele jeres klinik, er den ikke bedre en den samlede proces. Hvor og i hvilke processer og behandlinger skal I bruge apparatet, og hvordan vil processen se forløbe. De mange forløb vi hører om der går galt, er der ikke tænkt nok på processen omkring hvornår og hvordan. Næste gode råd om dental røntgen er derfor at have fokus på:

  • Kan røntgenapparatet levere billeder direkte i jeres journalsystem?
  • Kan den holde styr på flere klinikker?
  • Hvordan behandler i de genererede billeder, og på hvilke computere?
  • Overholder i lovgivning omkring stråling, datasikkerhed med mere?
  • Skaber aparatet flaskehalse i behandlingsforløbene

Implementering og uddannelse

Ok, indrømmet! For et kort øjeblik kan det morer os, når konkurrenter måneder efter “installationen” ikke er kommet – eller har udsigter til at komme ordentligt igang. Desværre er pengene oftest brugt, og den eneste vej frem er at få fikset problemerne. Næste gode råd om dental røntgen er at italesætte installation, implementering og ibrugtagning inden i sætter en underskrift. Stil krav om følgende er afdækket:

  1. Installation – Hvem foretager den og hvad skal det koste?
  2. Implementering – Hvem sørger for at systemerne taler sammen?
  3. Uddannelse – Hvem uddanner klinikkens personale, så de er trygge ved brugen.
  4. Hvad skal ovenstående koste?

Se mere om Carestreams prisvindende CS8100 3D, og hør hvordan den matcher jeres behov

Økonomi & drift

Gode råd om dentalt røntgen går selvfølgelig også på økonomien. En seriøs rådgivning omkring økonomien i din potentielt fremtidige røntgen, skal tage højde for følgende:

  • Anskaffelse inklusiv. installation, implementering, uddannelse m.m.
  • Vedligeholdelse – Intet holder forevigt, slet ikke uden en serviceaftale
  • Forbrugsvarer – selv små poser kan koste mange penge hvis ikke det er aftalt
  • Ukendte hændelser – hvem rykker ud hvis softwaren skal opdateres

Røntgen hører til blandt klinikkens største anskaffelser. Står I med en røntgen der ikke fungerer efter hensigten, kan det blive dyrt og frustrerende. En businesscase, der realistisk beskriver jeres økonomiske scenarie kan være relevant, ligesom alternativer i form a leasing eller serviceaftaler. Husk at de fleste misforståelse forbundet med økonomien og ibrugtagning, kan mindskes hvis I først skal betale når apparatet virker. På den måde falder betalingen når alle er glade.

Se DenTecs leasingberegner der giver et godt overblik.

Demo & netværk

Sidste men måske bedste gode råd om dental røntgen, handler om at få en demo og høre andres mening. Vi ved at I har travlt derude på landets klinikker. Står der en ivrig sælger der lover det hele til det halve, kan det være fristende at sige ja. Men med større anskaffelser til klinikken, er det ofte en godt at bruge lidt ekstra tid på den rigtige løsning.

Bed om en demo, hvor du og måske andre fra klinikken får lov at prøve apparatet. Prøv konkurrentens og find det bedste til jeres behov. Derudover er netværk guld værd. Både i form af jeres eget netværk, men også producentens netværk. Bed om referencer til andre tandlæger der bruger apparatet, som I har påtænkt at bruge det. Er det ikke muligt, er produktet enten ikke noget der skaber glade tandlæger, eller så nyt at ingen kender børnesygdommene.

Se vores referencer på her eller kontakt os i dag for produktanbefalinger

Gør det du prædiker!

Hos DenTec sætter vi glade kunder højest, og med vores ærlige rådgivning er produktsalg kun en del pakken. Er vores produkter ikke det rigtige for jer, har vi fået værdifuld input til nye løsninger.

Gode råd om dental røntgen er vores forsøg på at løfte branchen, og hjælpe alle jer potentielle kunder med at få den bedste løsning. Har I ikke læst vores guide, så tag det roligt. Det hele er arbejdet ind som en fast del af vores rådgivning!

B